5 years ago

Ce repede trece timpul asta.Parca acu ne pregateam de ultimul examen la facultate sau ne faceam bagajele pentru a pleca in practica.Acum 5 ani le faceam pe amandoua.Invatam .cel putin fara spor la ultimul examen din primul an din facultate si ma gandeam ce lucruri sa imi pun in rucsac pentru practica de la Orsava.Lipsa de spor se trageam si de la Campionatul Modial din Correa si Japonia.In aceea zi de 21 iunie de dimineata imi lumina ziua meciul dintre Brazilia si Anglia.Bucuros ca Anglia a luat batai si sculat pe deplin dupa nelipsita cafea cu lapte era timpul de invatat.Si cum de obicei reusesc sa invat doar in ziua premergatoare examenului ( exceltie facand examenele de luni) ma pusei pe invatat.Si imi veni si un chef enorm sincer.Zis si facut.Dar mai intai cana trebuia spalata.
Am prostul obicei de a ma uita mereu pe vizorul usii sa vad cine mai vine in vizita pe la vecini.Nici in acea zi nu am ratat de a face acest lucru.Ma uit pe vizor si ma pregateam sa deschid si usa de la bucatarie.Dar nu am mai apuca sa deschid usa ca o figura mi-a aparut in fata ochilor.De pe cealalta parte a usii.Curios.Nu sunase nimei la interfon.Inteninam sa deschid dar in spate la alta usa vad o alta figura.Lipita de aceea usa.Ca si cand ar fi asculta ceva.Upsi.Hoti imi zic.Imi treceau prin minte cele mai ciudate scenarii.Cum ii loveam pe hoti cu tigania sau cu cana si din cand in cand aparea si un cutit in scenariu.Dar usa de la bucatarie scartaia ingrozitor.Asa ca fara tigaie de data asta.
Pulsul ajunsese pe la 170 si crestea.Dupa 2 minute hotii se decid asupra usii.Nu a mea.A vecinului.Ok acu ce fac.Nu stiu numarul de la politie dar noroc ca se pune automat in mobil.Sun.Nu raspunde nimeni.Pana mea.Astia cand incep munca.Era prea dimineata probabil.11 si un pic.Il sun pe taicamiu bineinteles din alta camera ca hotii sa nu auda zgomot.ii spun sa sune el la politie ca mie nu imi raspunsese.Fac ture intre usa si camera.Urmaresc pe viu o spargere.Suna interesant.Hotii sunt incepatori.La orice zgomot al liftului pleaca de la usa si se lipesc de perete.Si clata care pare una usor de spart se dovedeste p treaba grea.Minutele trec foarte incept.Sun la politie din nou.In sfarsit raspunde cineva,Zic extrem de repede ce si cum si adresa.O voce calma imi zice sa repet.WHAT?!!!Repet sa inteleaga si ala si imi zice ca politie e pe drum.Ma duc iar la vizor.Nici urma de hoti.Usa era insa deschida.Erau inauntru.Trec 3-4 minute ei inca in casa.In sfarsit ies.Cu un televizor in brate.Folosesc scarile sa coboare.6 etaje.Cand ajung la 5 deschid usa si ies in scara blocului.Imi vine sa tip dar e la fel ca in cosmar.Ceva ma opreste.Plec spre balcon.Ma uit dupa masina politie.Parca se aude ceva.Hotii ajung jos si se urca intr-o masina.Politia a ajuns si ea.Cu o intarziere de 1 minute.Urca 2 politisti.Una pe scari unu cu liftul.Le zic ca au plecat.Par suparati.Unu vine la mine si incepe sa scriu declaratia.Inainte il sun pe taicamiu.Deja ma vedema in fata hotilor trebuind sa il aleg pe cel castigator.Dau declaratie.Ma intreaba daca poti sa il descriu.Din pacate memoria mea viziuala in ceea ce priveste oamenii este limitata.Dar politistul seamana cu Danciulescu.Politistul este destul de suparat in sensul ca pana acu nu a vazut pe viu o spargere.Ma invidiaza.
Trece un an de zile.Primesc o scrioare de la politie prin care sunt chemat la sectie.Ma gandesc ce pana mea am facut de ma cheama astia.Nu imi trece nimic prin mimnte.Insa imi amintesc de anul trecut.Imi zic.Atat mi-a fost.Au prins hotii si trebuie sa ii recunosc si astia dupa ce ies vor veni dupa mine.Insa supriza.Dupa un an de zile imi arata niste albume cu poze.Doamne ce fete am vazut acolo.Cred ca acu pot sa recunosc juma de lume din 123.A si printre poze era si cea a lui Puya daca nu ma insel.
Acu nu mai stiu daca mi-ai mai trimis vreo scrisorica ca m-am mutat intre timp.Macar sa mearga televizorul furat.

Comments

Popular Posts