Scurte povestiri din Barcelona



Fara oprire


Din Titan pana la aeroportul Baneasa intr-o zi obisnuita se face oproximativ 60 de minute. Vineri seara cred ca am facut un record. In nici 20 de minute am fost la aeroport. Acest lucru s-a datorat si faptului ca nu am prins absolut niciun semafor pe culoarea rosie. Si nu vorbim de un oras de provincie unde exista doar un semafor. La drumul de intoarere insa, din centrul Barcelonei pana la El Prat, autobuzul de noapte a prins toate semafoarele posibile si imposibile de pe traseu. Si sunt mai multe decat in Bucuresti. Prefer sa nu fac comentarii

Panica

Inainte de a pleca verific de cel putin 3 ori daca am toate actele ce imi trebuiesc la mine. Inainte de a iesi din camera, in lift si in cele din urma la iesirea din bloc. Dupa un zbor lin mai ceva ca un drum cu metroul pana la munca dau sa ma duc la toaleta din aeroport. Logic verific incao data daca am actele necesare la mine chiar daca am facut acest lucru de vreo 6 ori pana in acel punct. Caut caut caut si nimic. Nu dau de buletin. Cum am pasportul expirat este singurul meu act valabil intr-o tara straina. Ma si vedeam luni la consulatul Romaniei din Barcelona cerand in regin de urgenta un act de identitate. Dau sa caut din nou. Iau toate buzunarele la rand. Nimic. Deja nu mai e vorba de panica. Pasaportul e la locul lui in buzunarul interior dar nici urma de buletin. Sau cel putin asa am crezut timp de cateva minute de groaza petrecuta intr-un Wc extrem de urat mirositor in BCN. Era bine mersi "lipit" de pasaoprt.

Comedy show Wizz-Air

Mereu mi-au placut prezentarile in caz de urgenta intr-un avion. Aci glumeam. O data este de ajuns si sa asculti de fiecare data aceleasi instructiuni este o mare placere. Nu zic ca este inutil dar exista o limita de rezistenta. Insa de data aceasta prezentarea a fost o adevarata placere. Nu stiu pe ce criterii angajeaza cei de la wizz stewardezele dar cred ca simtul umorului ar trebui sa fie unul din ele. Nu si prostia. Toate lumea este extrem de atenta atat la mana persoanei ce ne arata insa vocea persoanei care este in contratimp cu miscarile celelatei personane. De aci pana la rasete, la inceput ale vorbtioarei, pana la balbaieli si tot tacamul nu mai e decat un pas. Ce mai ne aflam la un adevarat comedy show nu la o prezentare, ce se doreste a fi sobra, despre masurile de siguranta in cazul unui accident de avion. Dupa cum bine stiti, cu Moartea nu se glumeste. Sau cine stie este o noua strategie adoptata de catre cei de la Wizz. Nu mai trebuia sa mentionez ca vorbitoarea era blonda.

N17

Ca orice oras care se respecta Barcelona are si un serviciul de transport nocturn extrem de bine de pus la punct. De la Aeroport pana in centru si vice-versa se ajunge cu N17. Insa de cateva luni de zile traseul autobuzului s-a modificat din cauza lucrarilor la noua linie de metrou, L9 respectiv. Asa ca o sa aveti parte si de un tur a satelitului El Prat de Llobregat. Insa doar pentru 1,30 o sa aveti parte si de senzatii tari mai ceva ca o cursa montaing rouse. Cum strazile sunt foarte inguste, masinile parcate pe partea dreapta regulamentar iar autobuzul destul de maricel va las pe voi sa va imaginati starea stomacelului.


Palma

Trecut de toate filtrele nu imi mai ramane decat ultimul. Romanu buluc buluc spre poarta. Raman in spate stiind ca o sa fie si loc pentru mine in avion. In fata mea un batranel este refuzat de persoanele de la check in. I s-a spus ca nu are bilet. De fapt avea un bilet. Cel de la Palma de Mallorca pana in Barcelona. Dupa care dorea sa ajunga la Bucuresti dar nu avea bilet. Ceea ce nu am inteles eu este cum a reusit sa ajunga pana la poarta de imbarcare pentru acest zbor fara bilet? Sau cum a reusit sa ramana in zona fara sa fie reperat de nimeni tinand cont ca era ultimul zbor al zilei si aeroportul era gol. Logic nu a reusit sa urce


Say cheese

Daca as numi un lucru ce s-a schimbat in Barcelona in descurs de aproape un an de zile raspunsul este: oamenii. Catalanii, ca de ei este vorba. incep sa se asemene din ce in ce mai mult cu romanii. Nu mai zambesc. Chiar deloc. Nici pe strada, autobuz, metroul sau in baruri. Moraconosi fiecare isi vede de treaba lui. Nu ca pana acu nu erau la fel doar ca mai si zambeau. Magazinele sunt cam goale. nu de produse ci de cumparaturi. S-au inmultit anunturile cu En venta, Se transpasa, Cerrado por liquidacion si En lloger. Singurii care mai zambesc sunt englezii in pantalani scurti de pe Rambla si oamenii din reclame. Trist.



Gramada

De data aceasta am avut norocul sa nimeresc in avion la intoarcere o intreaba satra. Nu erau din aia chiar nespalati. Stiti cum arata o gramada la rubgy? Asa arata si coada noastra de romanasi la check in. Iar in centrul gramezii era satra noastra. Si tot daca vorbim de sport parca rromanasi nostri pleaca toti spre o competitie sportiva gen campionat mondial de atlestism ca majoritatea sunt imbracati in tranning.



Cafeau de dimineata

Sa ai vedere Parc Guel, Mediterana, Tibidabo si un cer albastru ca ochii unei suedeze , e tot ce ti-a dorii ca locatie pentru a-ti lua micul dejun si cafeau cu laptic.




Scaldis

Este numele unei belgience blonde ce poate sa fie in acelasi timp extrem de rece si distanta iara apoi suava si gingasa cu corpul tau. Ti se urca extrem de repede la cap lucru datorandu-se si "temperaturii" de 12%. Este cea mai buna bere bauta de mine pana in acest moment

Turbulente

Nu stiu de ce sunt asa de ghinionist ca pana in acest moment nu am avut parte nici de goluri de aer si nici de niste turbulente ca la mama lor acasa. Zborul dus a fost asa de lin incat am reusit sa dorm tot timpul fara sa fiu deranjat. La intors ar fi dormit la fel de bine dar la un moment dat se aude o voce" Va rugam sa va cuplati centurile de siguranta ca vom trece print-o zona de turbulente. Mai mult m-a sculat vocea decat turbulentele.


Crêpe

Poza spune totul.




El Rey

Motivul principal al mini-vacantei de 4 zile in BCN nu a fost vederea copilului meu. Nu asta fu cel principal. Luni a trebuit sa ma duc la facultate sa imi iau foia matricola. Insa cum sunt eu superficial nu am intrebat oficial de ce acte am nevoie si am crezut ca e de ajuns buletinul. Nu a fost de ajuns asa ca m-am intors cu mana goala. Logic in afara de cumparaturi. Asa ca o sa ma duc incao data in Barcelona. In ceea ce priveste diploma am aflat si motivul de ce dureaza atat de mult, 3 anisori, sa fie gata. In afara faptului ca e facuta manual e si semnat personal de catre regele Spaniei, Juan Carlos. Hmm ma indoiesc putin ca omul ala semneaza zi de zi peste 400 de diplome ca sa isi faca norma. Deci e naspa sa fii rege:).


nota autor: Numele Sorin= fiul Soarelui

Mi madre sol

O vreme mocirloasa ma conducea pe ultimul drum in Bucuresti. Un vant taioas si o ploaie mai rece decat o bere buna imi faceau un ciuda ca plec spre taramuri mai calde. Dimineata e racoroasa in Barcelona. Insa un vant suav, placut si un miros de primavara m-au intampinat la ora 4 dimineata. Si cum madre sol nu putea sa fie rau cu fiul sau ratacitor, timp de 2 zile un soare mirific si plin de dragoste s-a dezlantuit peste Barcelona. Ziua de luni, a plecarii, nu a fost atat de reusita. Da stiu mama ca te parasesc din nou dar promit ca o sa revin...



Mai multe poze pe
picasa ca de obicei.

Comments

Popular Posts