Run A(m)way

Cel mai mult imi plac prietenii care iti dau numarul tau de telefon altor persoana fara a te intreba in preababil daca vrei sa nu sau daca te intereseaza ce are de spus acea persoana.. Si asa brusc te pomenesti cu un telefon. Si cu o voce la celalalt capat al telefonului care spune ca o amica ar fi spus ca as fi interesat de...Mda..trecem peste si..

Incerc mai intai sa aflu despre ce este vorba. Logic intai de la amica. Nu reusesc insa sa aflu nici un raspuns. Pai du-te tu la prezentare si ai sa vezi despre ce e vorba. Nu reusesc sa aflu nici de la cealalta persoana. Deja ma gandesc ca sunt implicate si serviciile secrete palestiniene in afacere si probabil de aceea nimeni nu vrea sa spuna nici numele firmei si nici despre ce este vorba. Or fi vanzand ceva ilegal imi zic..

Trece o saptamana, trec doua. Telefoanele tot curg in fiecare saptamana si cu ele si amanarile din partea mea. In a patra saptamana insa cedez si spre binele meu iau hotararea de a ma duce si sa scap odata de telefoanele astea insistente si sa imi sting curiozitatea.

Zis si facut. In sala 6 viitori afaceristi de succes. Dar intai sa imi prezint concurentii:

O tanti de 45 de anisori cu un istoric in confectii. Probabil. Fabrica. Un nene putin mai batranel decat prima tanti dar cu istoric de portar pe la o vrea inteprindere de stat. O studenta ce vroia sa isi umple timpul liber cu ceva util si prietena ei care probabil nu avea ce face pe acasa asa ca era si e a pe acolo. Pentru sustinere morala. Si inca o tanti putin mai rasarita decat ceilalti. Si trebuie sa mai spun ca era vorba despre o afacere intr-un mediu online. Cel putin asa mi-a fost comunicat.

Si incepe. Prezentarea. Si se prezinta cifre. Si ce cifre minunate. Ce incepeau de la 2000 dolari si ajungeau pana la magnifica suma de 20.000 de coconauti.Pe luna. Nu pe an. Deja ma si vedeam pe o plaja in Thailanda dupa o prima luna in afacere. Dar apoi m-am gandit. Pai de ce oamenii astia nu sunt ei pe o plaja in Thailanda in acel moment?

Raspunsul l-am aflat despre ce produse era vorba. AMWAY. Nu contest calitatea produselor. In primul rand ca nu le-am folosit niciodata. Nu despre produse este vorba ci despre afacere. Doar ca nu am auzit pe nimeni ca s-a imbogatit de cand sunt astia in Romania. Raspunsul e destul de simplu: metoda de vanzare care a avut succes in Statele Unite nu prea a prins si pe la noi. Si nu o sa prinda. Pentru ca obicei in acest tip de afacere doar cei situati in varful piramidei castiga.

Pentru ca AMWAY este o afacere de tip piramidala mai mult. Si cum am citit putin si pe net marea majoritate a viitoriilor afaceristi castiga cam sub 100 dolari. Pe luna.

Mai trebuie mentionat ca in sala de prezentari mai erau in 7 persoane. Toti reprezentati de succes ai companiei. Imbracati de parca se duceau la nunta si aranjati de parca aveau intalnirea secolului. Si pareaua oameni de succes. Pareau.

Si totusi inca ma mai intreb. De ce oamenii aia nu sunt pe o plaja in Thailanda sub un palmier si un cocktail de ananas?

Comments

  1. Intr-acolo mergeau, da' tocmai i-ai prins cand aveau o escala la avion si in timpul lor liber au zis sa mai faca o prezentare.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts