Let's Rock

Zilele de concediu sunt numarate si la limita in fiecare an. Asa ca destinatiile trebuie alese cu grija. Un festival pe an nu trebuie ratat. Dupa Exit si Sziget a venit si randul Novarock. Line-up-ul promitea. De la Metallica,Kaiser Chiefs, Placebo, Gogol Bordello, Static X, Faith no More, Guano Apes si Slipknot. Si Viena. Nu fusei niciodata asa ca era o oportunitate.Nu am fost tentat sa ajung in Viena deloc. Proasta decizie.
Bagajele facute si gata de drum. Speram ca Skyeurope sa nu anunte inainte bilantul pe primul semestru ca sa nu intre in faliment oficial. Am avut noroc. L-a anuntat dupa o zi de la venire. Nici nu ajunsesem bine in aeroport ca si aveam chef de party. Doar urmau 3 zile de rock. Dupa o mica intarzire de o ora jumatate here we go. Viena este faina noaptea. Doar noapte o vazui pana acu si asta doar din autobuz in drumul spre Spania acu multi anisori.
Dupa o cursa cu shuttle bus, un autobuz de noapte si un taxi ajunseram la hostel. Imi promisesem ca o sa beau o bere austriaca de indata ce ajung. Noroc cu baruletul de la hostel. Hostel fiind vorba, al 9 -lea ales de mine si al noua alegere reusita. Berea austriaca fu scurta deoarece pe la 2 se inchidea.

Ziua 1.

Viena. Soare placuta. Vant modera. Creasta rezista.

Cica Viena e un oras sobru si intunecat si rece. Insemna ca nu ati fost pe strazile gothice din Barcelona. Viena bate Barcelona..cei drept nu are mare. Poate sunt putin rautacios si subiectiv dar chiar nu se compara. Nu am gasit o cifra oficiala cu numarul total de turisti ce ajung in Viena pe an. Desi am gasit datele statistice pe anul 2007 de la institutul de statistica austriac. Insa cred ca numarul lor este mai mare decat in Barcelona. Si totusi parca nu te simteai agasat de negri, chinezi, pakistanezi, englezoi si tot felul de magizine de kichuri. Viena era farmecul ei. Farmec ce m-a fermecat inca din prima zi.
Imi place sa simt un oras la pas. Harta o am in rucsac doar pentru situatiile in care ajung destul de mult pe la periferie. Nu bifez obiectiv cu obiectie. Ci pas cu pas. Cladire cu cladire. Merg dupa instinct si asa am descoperit zone faine in Viena. O zi nu e de ajuns si de muzee. Asa ca a fost doar de plimbare.
Seara s-a incheiat cu multa bere nefiltrata in campusul universitar din Viena, multi nervi si cu inca ceva beri la barul de la hostel. Ca doar nu lasam sa mai treaca o seara fara a bea o bere cu niste prieteni scotieni gasiti acolo. La 3 dimineata am strans scaunele si le-am pus pe bar. Nu puteam sa nu o ajut pe barmanita.

Ziua 2.

Soare torid. Nici un nor. Fata arsa. Insolatie. Creasta rezista.

Si a venit si prima zi la Novarock. Intre timp facusem rost de un press pass asa ca in Viena am reusit sa imi vind biletul unui australian. Povestile cu australinei sunt multe in calatoriile mele prin hosteluiri. Nu a fost hostel in care sa nu ma intalnesc cu un autralian. Nu doar intalnit. Si stat la povesti si apoi iesit la o bere. Chiar si la Paris cand nu am stat in hostel si credeam ca o sa " scap" fara a ma intalni cu unul nu am avut " noroc", In Eifel la o coada un tip in fata mea m-a vazut mai insetat si mi-a dat din berea lui. Logic era australina.
Punctul culminant al serii trebuia sa fie Metallica. Insa cu 5 minute a inceput ploaia. In incercarea mea de a ma duce la cort si de a-mi luat ceva gros m-ai mult m-am udat si facut rau. Insolatia isi facuse aparatia asa ca am decis sa ii ascult din cort. Insa am zis mersi ca inca eram in viata. Un concert Slipnot trebuie trait din multime. Pogo si tot ce vrei. Dar sunt sanse mare sa nu mai iesi din viata. Senzatii tari ce mai..

Ziua 3.

Nor. Ploaie in prima parte a zilei. Noroi pana la glezne toata ziua. Creasta rezista cu brio.

Ploaia micuta de dimineata a speriat vreo 7 persoane din grupul cu care m-am dus asa ca am ramas doar cu 2 persoane din alt grup. Totusi venisem special pentru festival si nu ploaie, noroiul si frigul din cort ce urma sa vina nu aveau sa ma impiedice sa raman. Asa ca am ramas pe baricade. Plouat putin la Eisbrecher si in rest spre seara doar facem patinaj artistic pe namolul made Campia Panonica. Placebo si Kaiser Chiefs fura la inaltime. Noapte nici nu stiu cum a trecut la cele nici 10 grade din cort. Dar a trecut cu bine.

Ziua 4.

Vant puternic. Soare moderat. Creasta ramane stabila.

Vantul si putinul soare din prima parte a zilei au facut ca noroiul sa dispara. Nu si mirosul ce avea sa vina. Deja imi parea rau ca festivalul avea sa se incheiei in aceea seara. Guano Apes si show-ul facut de cei de la Die Toten Hosen eu mai luat din suparare.

Ziua 5.

Ploaie cat cuprinde. Creasta umeda dar in continuare frumoasa.

Ce sa faci la Viena cand ploua in afara de a dormi si vizita muzee? Sa te plimi prin magazine.

When in Rome do as romas do.

Zice un proverb. Chiar daca ploua stai in ploaie. Do as romas do. Chiar daca e frig stai in frig.Do as romans do. Mananca ce ai la dispozitie. Canta versurile formatiei chiar daca nu cunsoti limba. Do as romans do. Nu numara cate calorii ai dat jos dupa un hot dog mancat si dupa 5 pasi facuti. Do as fucking romans do.


Acest post nu a fost sponsorizat de catre Drei Wetter Taft.

Poze pe aci si filmulete pe youtube.

Comments

Popular Posts