Noapte alba

De obicei nu prea imi plac noptile albe ca de obicei dupa o asemenea serata imi trebuie minin 3 zile de somn semi-continuu ca sa imi revin.Pentru munca.Dar cum momentan nu muncesc o seara alba cade cum nu se poate mai bine.In fiecare an pe data de 17 mai muzeele fac noapte alba.Si noi alaturi de ele.Inclusiv pe timp de zi unele muzee sunt gratis.Prima oprire:Muzeul de Istorie a Barcelonei.Plictisitor ati spune.Si eu as fi zis la fel.Eram in cautarea Muzeului Frederic Mares pe strazile inguste si udate de lacrimile ingerilor ce spalau pacatele turistilor trecute cu o seara inainte prin acele locuri.Dar am dat de acest muzeu.Mereu m-am intrebat unde sunt ruinile orsaului vechi.Ca Barcelona este un oras de pe timpul romanilor si ceva ruine tot ar fi trebuit sa ramana.Insa muzeul nu m-a dezamagit chiar deloc.O imbinare perfecta a trecutului ( ruinile romane,da sunt toate la subsolui acestui muzeu) cu tehnica moderna.Ce a fost interesant la acest muzeu pe langa ruine a fost liftul.Cei drept unul modern.Insa in loc sa ne arate la ce etaj ne aflam ne arata anul 2008.Insa pe masura ce coboram la subsol o voce ne informa pe rand in catalana,spaniola si engleza ca vom face o calatorie in timp.Si cand s-a oprit liful eram deja in anul 12 I.H.Faina idee.Ziua a continua cu o mica plimbare cu alte 2 "turiste" (Delia si Oana) prin tradutele din Gotico si Born.Dupa amiaza am avut onoarea de a fi premieri pentru o zi.Al Catalunyei.Deoarece in zilele de weekend se poate vizita gratis Parlamentul Catalunyei localizat in minunatul Parc de Ciudadella.O vizita extrem de placuta si interesanta.E misto sa fi parlamentar.Si in sfarsit s-a facut seara.Si a inceput noaptea alba.Seara a inceput cu o vizitarea Muzeului Joan Miro.Dar inainte de picturi a fost timp pentru o Cava deoarece cei de la muzeu au amenajat 2 locatii in muzeu unde se putea servi gratis cam orice bautura doreai de la cava,bere si suc.Revenind la muzeu.Sincer nu mi-au placut deloc operele de arta a lui Miro.Mai mult mi-a placut expozitia temporala a operelor de arta a artistilor chinezi.Inainte de plecare inca o bautura intr-un salon cu o priveliste de sus a Barcelonei.De data aceasta suc.Ca mai urmau ceva vizite.Urmatoarea oprire"Muzeul de Arta Contemporana a Catalunyie.Cei drept pentru a doua oara.Dar cum il mai vazusem inainte am asistat doar la un concert de Jazz in Sala principala a muzeeului.Dupa o mica oprire pe la oaaauuu-in traducere libera Fantanile Cantatoare de la Plaza Espana- a urmat ultima oprire in aceasta noapte alba.La Pedrera.O ocazie unica de a vedea aceata minunata opera de arta pe timp de noapte.Dupa o mica asteptare de jumaatee de ora la coada a urmat vizita.Aspteptare care insa a meritat.De obicei lasi cel mai bun la urma.Lucru adeverit si de data aceasta.Si duminica majoritatea muzeelor erau gratis dar cum nu mai am de vazut chiar asa de multe am decis sa le las pe mai tarziu.Ca dupa o noapte de obicei vine odihna si munca bineinteles.

Ps:Sper ca in maxim o luna sa rescriu postul Ghid Turistul Barcelona in care veti gasi cu siguranta tot ce merita si ce nu merita de vizitat in oraslul lui Gaudi.

Comments

  1. in cele 2 saptamani in care voi fi in valencia ma gandesc sa rup o zi (da, e putin) si pt barcelona. nu o sa am timp de vizitat muzee inauntru dar poate ceva arhitectura a la barcelona.

    ReplyDelete
  2. Anonymous5/19/2008

    1. Salutari tie si Deliei
    2. F dragutz barcelona noaptea
    3. am fost si noi la un concert de muzica traditionala indiana in cafeneaua muzeului de geologie din bucuresti - da exista o cafenea si este chiar o descoperire, o recomand cu caldura. Poate mergem la un mojito - so last century-cand te intorci

    Gabi

    ReplyDelete
  3. @Sebi.macar sa ajungi noaptea si sa pleci noaptea..sa apuci sa vezi cat de cat din Barcelona
    @Gabi...probabil salutarile live catre Delia vor ajunge mai repede, ca in cazul meu nu se stie
    E mai faina noaptea ca nu sunt asa de multi turisti.Ziua de oribi; nu ai loc de ei...
    Mie mi-a placut mult Muzeul de Geologie din Bucuresti,inca nu am fost la cel de aicea,in curand probabil.
    Cu siguranta mergem la un mojito....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts